
The Chiang Mai University Management Information System is an information resource on various aspects of the university that is used for planning decisions, both at the department and university level. It originated in the fiscal year of 2006, and it is still growing.
Phase 12 consists of 12 main systems and 34 sub-systems for managing information used in various operations, such as human resource management (CMU HR), assessment of workloads, CMU TQF, CMU Research, CMU Publication, CMU Buildings, Student Affairs and Student Development (CMU SD), finance and planning (CMU e-Planning), for the education development plan and performance certification (CMU PA) in international affairs, vehicle operation (CMU Vehicle), in utilities revenue and capital for international academic presentations in foreign countries, etc. The system is used by more than 11,500 people and over 34,000 students each year as a source of information on various aspects of the university as information for decision making, both at the department and university level.
ระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการและการบริหารมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ได้เริ่มพัฒนาขึ้นในปีงบประมาณ 2549 กระทั่งปัจจุบัน เข้าสู่ระยะที่ 12 ประกอบด้วย 12 ระบบงานหลัก และ 34 ระบบงานย่อยสำหรับบริหารจัดการข้อมูลที่ใช้ในการดำเนินงานด้านต่าง ๆ อาทิ ด้านบุงานคลากร (CMU HR) ด้านการประเมินภาระงาน ด้านงานหลักสูตรและกระบวนวิชา (CMU TQF) ด้านงานวิจัย (CMU Research) ด้านผลงานทางวิชาการ (CMU Publication) ด้านงานอาคารสถานที่ (CMU Building) ด้านงานกิจการนักศึกษาและการพัฒนานักศึกษา (CMU SD) ด้านแผนและงบประมาณ (CMU e-Planning) ด้านแผนพัฒนาการศึกษาและคำรับรองการปฏิบัติงาน (CMU PA) ด้านงานวิเทศสัมพันธ์ ด้านงานยานพาหนะ (CMU Vehicle) ด้านรายได้จากทรัพย์สินส่วนกลาง ด้านสาธารณูปโภค ด้านทุนเพื่อไปเสนอผลงานวิชาการระดับนานาชาติ ณ ต่างประเทศ เป็นต้น รองรับการใช้งานของบุคลากรกว่า 11,500 คนและ นักศึกษากว่า 34,000 คน ในแต่ละปีเป็นแหล่งรวบรวมข้อมูลด้านต่าง ๆ ของมหาวิทยาลัยเพื่อใช้เป็นข้อมูลในการวางแผนประกอบการตัดสินใจทั้งในระดับส่วนงาน และระดับมหาวิทยาลัย